DARNAUS VERSLO TELECENTRE PAGRINDAI
Pagrindinės nuostatos, principai, veikėjai ir dokumentai
Pagrindinės nuostatos, principai, veikėjai ir dokumentai
Vystydamas Darnaus verslo (Darniąją) veiklą, Telecentras remiasi šiais kertiniais dokumentais ir jų nuostatomis:
Pagrindinės Darnioje veikloje taikomos politikos ir tvarkos yra šios:
Telecentras vykdo Darnaus verslo (Darniąją) veiklą atsižvelgdamas į suinteresuotų šalių lūkesčius bei interesus, taip pat siekdamas įtraukti suinteresuotas šalis į Darniosios veiklos tikslų nustatymą, planavimą ir įgyvendinimą. Įmonė išskiria šias suinteresuotas šalis:
Telecentro santykis su suinteresuotomis šalimis atskleidžiamas per jų lūkesčių bei interesų identifikavimą ir juos atliepiančią įmonės veiklą (žiūr lentelę).
Suinteresuotoji šalis | Svarbiausi lūkesčiai/interesai | Lūkesčius atliepiantys Telecentro veiksmai |
Darbuotojai ir jų atstovai | Stabili įmonės verslo perspektyva | Verslo strategijos ir jos pokyčių pristatymas įmonės intranete bei susitikimuose su darbuotojais |
Aiški verslo strategija | ||
Rūpestingas ir įsiklausantis darbdavys: rūpestis darbuotojų gerove (atlygis, sveikata, sauga, motyvuojanti ir psichologiškai komfortiška aplinka) | Kryptinga ir struktūruota Personalo politika, reguliarūs darbuotojų pasitenkinimo (įsitraukimo) tyrimai, produktyvūs santykiai su profsąjungomis | |
Geras įmonės įvaizdis ir reputacija | Padidintas dėmesys komunikacinėms ir įvaizdinėms rizikoms, jų įtraukimas į rizikų registrą | |
Socialiai atsakinga ir darni įmonė | Vidinės komunikacijos priemonėmis darbuotojai informuojami apie darnaus verslo veiklas ir projektus, skatinant jų įsitraukimą ir dalyvavimą | |
Valstybės institucijos | Patvirtintos verslo strategijos vykdymas | Koncentracija į strateginių tikslų vykdymą, susiejant pasiektą pažangą su vadovų ir darbuotojų motyvacinėmis priemonėmis |
Atitiktis gerosios valdysenos reikalavimams ir normoms | Diegiami gerosios valdysenos principai ir praktikos, remiantis VKC rekomendacijomis | |
Savalaikis informacijos teikimas, užklausų vykdymas | Efektyvus dokumentų valdymo sistemos įdarbinimas, teisinių dokumentų ir komunikacinių pranešimų derinimas | |
Dalyvavimas valstybės institucijų iniciatyvose ir projektuose | Įsitraukimas į žaliąjį Lietuvos kursą (saulės elektrinės, kt. įmonės energetiniai projektai), Judumo, energijos taupymo iniciatyvas, Atvirų duomenų portalo veiklą | |
Socialiai atsakinga ir darni įmonė | Institucijų informavimas apie darnaus verslo veiklas ir projektus, įtraukimas į darnumo strategijos formavimą per apklausas, kitas grįžtamojo ryšio priemones | |
Klientai (organizacijos ir ūkio subjektai) | Kokybiškos paslaugos, teikiančios aukštą pridėtinę vertę |
Periodiškai vykdomi klientų pasitenkinimo tyrimai ir apklausos, kurių pagrindu koreguojami procesai, tvarkos, bendravimo su klientais nuostatos. Paslaugų kokybės stebėsena ir investicijos į tinklo atnaujinimą |
Proaktyvus ir pozityvus santykis su klientu | ||
Greitas reagavimas į kreipinius, užklausas ir pretenzijas | ||
Socialiai atsakinga ir darni įmonė | Klientų informavimas apie svarbiausius poveikius, rodiklius ir veiklas; ISO standartų diegimas ir sertifikavimas | |
Tiekėjai ir partneriai | Skaidrūs pirkimai, besiremiantys aiškiomis taisyklėmis ir procedūromis | Pirkimų proceso ir taisyklių tobulinimas, atsižvelgiant į išsakomus poreikius ir pastabas |
Socialiai atsakinga ir darni įmonė | Partnerių informavimas apie darniąją veiklą, vykdomas tvarumo iniciatyvas bei projektus; Žaliųjų pirkimų integravimas į pirkimų taisykles ir procesus |
Telecentro Darnioji veikla įgyvendinama trimis pagrindinėmis kryptimis:
Kiekvienoje iš šių krypčių įmonė apibrėžė svarbiausius poveikius ir pagrindines temas, į kurias orientuoja ir ateityje orientuos savo darniąsias veiklas bei projektus.
Socialinėje kryptyje įmonė koncentruojasi į šias 13 temų:
Aplinkosaugos kryptyje įmonė koncentruojasi į šias 7 temas:
Valdysenos kryptyje įmonė koncentruojasi į šias 7 temas:
Suinteresuotos šalys | |||
---|---|---|---|
Labai svarbu |
|
|
|
Svarbu |
|
|
|
Vidutiniškai svarbu |
|
|
|
Vidutiniškai svarbu | Svarbu | Labai svarbu | |
Telecentras (vidinis vertinimas) |
Vadovybės pozicija, metiniai tikslai, metinė ataskaita
Remiantis 2022 m. Darnaus verslo ataskaita: Pristatydamas Telecentro 2022 m. Darnaus verslo ataskaitą pirmiausiai akcentuočiau praėjusiais metais sustiprėjusią Darniosios veiklos ir įmonės verslo procesų integraciją, glaudesnes darnumo tikslų sąsajas su įmonės verslo strategija ir vadyba. Pernai darnumas buvo įvardintas kaip vienas pagrindinių Telecentro strateginių prioritetų, o darnumo tikslai – įtraukti į verslo strateginį planą.
Darnumo prioretizavimas vadyboje pasireiškė per didesnį vadovų komandos ir struktūrinių padalinių įsitraukimą į Darniąją veiklą. Tai leido kiekybiškai ir kokybiškai sustiprinti bei išplėsti Darnaus verslo komiteto, sudaryto iš padalinių deleguotų atstovų, iki 2022 metų vykdytą veiklą.
Šis Darniosios veiklos statuso augimas taip pat buvo atspindėtas ir pagrindiniame veiklą apibrėžiančiame dokumente – atnaujintoje Darnaus verslo politikoje.
Kertine Darniosios veiklos kryptimi 2022 metais išliko poveikio aplinkai mažinimas bei su pastaruoju susijęs energetinis tvarumas. Pagrindiniai tikslai šioje srityje – energijos iš saulės gamyba ir CO2 išmetalų mažinimas.
Siekdami šių tikslų, pernai mes tęsėme nuosavų saulės jėgainių statybą. Jų bendra galia metų pabaigoje pasiekė 0,536 megavato ir leido pasigaminti apie 4 proc. suvartojamos energijos. Suprantama, tai tik kelio pradžia – kelio, kuriuo įmonė ir toliau juda vis su didesniu pagreičiu.
2022 m. priėmėme itin svarbų sprendimą, įgalinantį įmonę pereiti nuo pavienių aplinkosaugos iniciatyvų ir priemonių prie sisteminės aplinkosaugos vadybos. Kalbu apie aplinkos apsaugos ir energijos vadybos sistemų sertifikavimą pagal ISO standartus 14001:2015 ir 51001:2018. Sertifikavimo procesas, kurį pradėjome 2022 m. IV ketvirtį, buvo sėkmingai užbaigtas 2023 metų I ketvirtį.
Pernai buvo vykdoma ir daugiau su poveikio gamtai mažinimu susijusių iniciatyvų. Viena iš įdomesnių – bioįvairovės išsaugojimo bandomasis projektas, kuris atlikome Molėtų TV bokštą supančioje teritorijoje. Eksperimento metu į šią teritoriją buvo įleistos avys. Jos pakeitė iki tol vykdytą mechanizuotą šienavimą, kuris, kaip žinia, skurdina pievos augalų ir mikrofaunos įvairovę. Pirmasis bandymas – kad ir buvo sudėtingas – „neprisvilo“, tad planuojame šį žaliąjį eksperimentą tęsti ir 2023 metais.
Remigijus Šeris, generalinis direktorius